دوبیتی های ناب

در این وبلاگ فقط اشعار و نوشته های زیبا قرار میگیرد

شعر طنز به مناسبت نزدیک شدن به نوروز

نتیجه تصویری برای خانمی با همسرش گفت این چنین

خانمی با همسرش گفت این چنین:
 ک ای وجودت مایه ی فخر زمین!
 
ای که هستی همسری بس ایده آل!
خواهشی دارم... مکُن هی قیل و قال!

هفت سین تازه ای خواهم ز تو!!
کم توقع گشته ام در سال نو!!!

سین  یک، سیّاره ای، نامش سمند!
تا که در دل هی کنم من آب، قند!!!

سین  دوم، سینه ریزی پُر نگین
 تا بَرَد هوش از سر اهل زمین!

سین  سوم، یک سفر سوی فرنگ
دیدن نادیده های رنگ رنگ..

سین  چارم، ساعتی شیک و قشنگ
تا که گویم هست سوغات فرنگ!

سین  پنجم، سمع دستورات من!
تا ببالم من به خود، در انجمن....

چون دو سین دیگرش آمد کم او
رفت اندر فکر و اندیشه فرو ..

گفت با ناز و کرشمه، که ای عیال!
من کم آوردم دو سین ای خوش خصال!

گفت شویش: من کنون یاری کنم
با شما البته همکاری کنم!

سین  شش، سنگی برای قبر من!
تا ز من عبرت بگیرد مرد و زن!

سین  هفتم، سوره ی الحمد خوان...
تا مگر از آن شود شاد این روان!

زمزمه باران...
عجب سین هایی بوووود...آفرین...خوشمان آمد از این سین هفت سین عشق...
خوشــــــــــــــــــــــمان آمــــــــــــــــــــــد کــــــــــــــه خوشـــــــــــــــــــــتان آمـــــــــــــــــده بیـــــــــــــــــــــــد
زمزمه باران...
دیگر از عشق های نوع قدیم
عشق پاک است و نسبتاً خوش خیم

بادوام است و خوب و بی ضرر است
عین کبریت های بی خطر است

گر کسی جاش را نخاراند
ابداً جای آن نمی ماند

پسری در میان شهر و محل
دختری را نشان کند به مثل

نرم و آرام و زیر چشمی، خوب
می زند زاغ دخترک را چوب

تا ببیند طرف به فرض مثال
خوب و پاک است یا زبانم لال ...

یا که می پرسد از حوالی شان
که چطور است وضع مالی شان

پدر دخترک، زمین دار است
یا به صدها نفر بدهکار است

می کند دختر از پدر تمکین
یا خدایی نکرده ... اِی ... همچین!

بعد از آن پس و جو که مرد جوان
رسد از هر جهت به اطمینان،

کند از نقشه ای که زد به سرش
دردِ دل پیش مادر و پدرش

بعد تصویب و اتفاق نظر
خواستگاری کنند از دختر

عاقبت مثل بچه ی آدم
آن دو دلداده می رسند به هم

عمر این عشق ها که دیده شده
تا به صد سال هم شنیده شده

فقط این عشق، بی چَک و چانه
نیست کافی برای افسانه

باشد این شیوه ی دموکراتیک
فاقد جنبه ی دراماتیک

گرچه خام است یا که عام تر است
جنس ِ این عشق، بادوام تر است..(شعر طنزی از عشق های سنتی و دوامش...)
مرسی قاصدک خانم زیبا بود
پروانه شیخ
با سلام خدمت شما دوست عزیز
شعر بسیار زیبا و جالبی بود.
سلام
شما لطف دارید دوست خوبم
پنجره ی خیس
جالب بود...
سپاس از شما
خواهش میکنم یوتاب عزیز
رفیق خاموش
بنده خدا خانومش خیلی کم توقع بوده :))))
بله بالاخره خانومای کم توقع تو جامعه ی ما کم نیستن باید چشم بصیرت داشت تا دیدشون
Hamid ‌‌‌‌
ببخشید نخوندمش
شاید مسخره باشه
ولی خودمو تا یه مدت(که تو وبم گفتم) از خندیدن و اهنگ گوش دادن منع کردم...
نه بنظرم اصلا هم مسخره نیست خیلی هم خوبه
خدا رحمت کنه ایشون رو
انشاالله که زودتر حال روحیتون به روزهای خوب قبل برمیگرده
مهدی ابوفاطمه
قشنگ بود
ممنون آقا مهدی گل
مهدیه گلشنی
خخخخخ عالی بود واقعا
منم شوور میخوام ازش هفت سین بگیرم :-)
خخخخخ
لابد از همین هفت سین ها هم میخوای؟؟؟؟
دانشجو معلم
الحق و والانصاف خانومش خیلی کم توقع بوده!
الان 99 درصد همینجورین بابا !!! تو آسمونا سیر میکنن


مهدیس سپهری
++++++++

جا زیاد است برای منِ گنجشک ولی

به درختان خیابان تو عادت کردم
Nasim dew
هیف که شوهر ندارم وگرنه همین سین ها رو سفارش میدادم
:|
انشاالله در آینده
اون موقع جواب های ایشون دیدنی بوداااااااااا     
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan